1.9.14

Wegańska opcja: co jeść po wysiłku fizycznym? RAW chia pudding z mango i ananasem #1

Dla kogo? Dla osób aktywnych fizycznie, uprawiających jakiekolwiek sporty, nawet na małą skalę.

Dlaczego?
Aby dbać o siebie, swoje ciało i stan psychiczny. 

Po co?
Żeby czuć się zdrowo, lekko i zwiększyć swoje możliwości (energiczne i nie tylko)!


Propozycja nr 1: RAW CHIA PUDDING Z MANGO I ANANASEM






Potrzebne składniki:

- 5 łyżeczek chia seeds (nasion szałwii hiszpańskiej),
- pół szklanki wody źródlanej niegazowanej,
- pół mango,
- plaster ananasa (świeżego, nie z puszki).

Chia seeds zalewamy wodą 30 minut przed przygotowaniem puddingu. Co 10 minut mieszamy. Powstanie kisiel (glutek jak po ugotowaniu siemienia), tzn. nasionka z wodą zgęstnieją do galaretowatej konsystencji. W tym czasie obieramy ananasa oraz mango i miksujemy je razem. Połowę z powstałego musu przekładamy do szklanki, drugą połowę mieszamy z chia i dokładamy drugą warstwę. Wstawiamy do lodówki i jemy po treningu (w tym czasie zdąży się zrobić idealny power deser). 
UWAGA: Jeśli nie mamy czasu, chia seeds zwyczajnie zalewamy wrzątkiem i odstawiamy na 5 minut. 






WARTOŚĆ ODŻYWCZA, czyli dlaczego wybrałam chia seeds oraz mango z ananasem do smaku:
Chia seeds: 3 łyżeczki chia seeds to około 20 gram. 20 gram to ponad 100 kcal. Porcja ta (20 g) zawiera ponad 4 g białka, ponad 7 g węglowodanów i ponad 6 g tłuszczu. Białka i węglowodany wskazane do spożycia po treningu. 
Magno: zawiera dużo wit.C. Jest owocem wzmacniającym odporność (Dobrze zjeść, jak złapie Cię podczas biegu wiatr, deszczyk, ulewa - ewentualnie grad! Niestety, to moja historia.) Mango jest dla mnie cudem po gorącym treningu: ochładza organizm i za to go kochamy. 
Ananas: w 100 g zawiera się ok. 11-15 g węglowodanów i tylko ok. 50 kcal (nie to co chia!). Podobnie jak mango wzmacnia układ odpornościowy. Ma też swój urok, dzięki bromelainie. Bromelaina pomaga przyswajać białko (a to materiał budulcowy mięśni), co wpływa na... zwiększenie masy mięśniowej. Każdy owoc lubimy za coś innego!

Chia seeds możemy dodawać do wszystkiego: od sosów na słono po lody i inne desery. Jedyną ich wadą, jest cena. Można to jednak obejść kupując od razu 1 kg i wówczas płacimy ok. 35 zł, ale jednorazowo (nie kilkakrotnie po paczuszce za 10 zł). 

Mam nadzieję, że się przydało! Owocnego treningu i równie owocnych posiłków po wysiłku ♥
Zapraszam na Facebooka ♥


UWAGA: Ten post oraz inne znajdujące się na blogu nie zastępują profesjonalnej opinii trenera, dietetyka czy lekarza.

3 komentarze :

  1. Hmmm, ciekawe czy z siemieniem tez byłoby okej : D

    OdpowiedzUsuń
  2. No to jutro bedzie na sniadanie mniam mniam!!!

    OdpowiedzUsuń

Jeśli jesteś na moim blogu, na pewno jesteś zainteresowany treściami, które publikuję. Będzie mi miło, jeśli wyrazisz swoje zdanie na ten temat. Tworzę dla Was i lubię wiedzieć, czego oczekujecie :)

Nie zostawiaj linku do swojego bloga w komentarzu. Moja strona to nie portal z ogłoszeniami. Zawsze wchodzę na blogi autorów, którzy się tutaj udzielają. Oni mogą na mnie liczyć.