21.3.15

Śniadanie dla słabych-osłabionych: jagody z lotosem

Dawno mnie tu nie było, bo ostatnio moje życie zaczyna się o 5 rano i kończy o 21. Ma to mnóstwo pozytywnych stron i energii, ale ma też ciemne strony - zmęczenie i od dwóch dni przeziębienie. Co robić? Jak żyć? Jak się nie bierze na wszystko leków i innych specyfików... :)

Podpowiadam: jeść zdrowe śniadanie! Szybko wzmocnić się od rana i dać sobie zdrowego kopa. Choć dla mnie takie poranne "zupki" stanowią tylko dodatek, to są istotne w całodniowym jadłospisie. 


JAGODOWA ZUPA WZMACNIAJĄCA


- 1 łyżka (duuuża i pełna!) owoców jagód (z jesiennej, zeszłorocznej zaprawy) i 1-2 łyżki jagodowego soku,
- pół szklanki naturalnego mleka roślinnego,
- 1 łyżka chia seeds,
- garść nasion słonecznika (polecam wcześnie namoczyć i wykiełkować, nie zrobiłam tego dziś, bo wczoraj zapomniałam je zalać...),
- garść namoczonych wcześniej nasion lotosu (moczymy 8 godzin w lodówce),
- 1 łyżka wysuszonych i sproszkowanych męskich pączków leszczyny,
- 1 łyżka suszonej żurawiny,
- 1-2 łyżeczki miodu z mniszka lekarskiego do dosłodzenia (wedle uznania).
Przygotowanie rzecz jasna i oczywista? :)

Co dla siebie zrobiłam jedząc takie śniadanie:

1. jagody - wyrzucają z organizmu wszelkie toksyny, ma właściwości bakteriobójcze i przeciwwirusowe, zawieta witaminy C i A, witaminy z grupy B oraz pierwiastki takie jak selen, cynk, miedź czy też mangan,
2. chia seeds - cudowne źródło kwasów Omega 3 i Omega 6 (w optymalnych proporcjach!), zawierają witaminy E, B3 i B1, ponadto: wapń, magnez, żelazo, niacynę, są świetnym wspomagaczem nawilżania organizmu - wiecie, że mogą zatrzymywać dziesięciokrotność-dwunastokrotność swojej wagi? - dzięki temu polecane są dla sportowców i osób aktywnych fizycznie,
3. nasiona słonecznika - źródło witaminy E, A i D, posiada cynk (niedobór cynku = słabsza odporność) i potas (niedobór potasu = osłabienie, bezsenność),
4. nasiona lotosu - zawierają białko, wapń, żelazo, magnez i cynk, działają uspokajająco i działają na korzyść serca, wzmacniają nerki i krew, poprawiają apetyt (nie wiem czy to dobry pomysł, żebym ich wiele jadła...), walczą z bezsennością,
5. pączki męskie leszczyny - działanie przeciwzapalne i odtruwające,
6. suszona żurawina - ma witaminy B1, B2, B6, C i E oraz sód, potas, fosfor, wapń i magnez, działa antybakteryjnie i dobrze oczyszcza organizm z toksyn, działa wspomagająco na układ moczowy,
7. miód z mniszka lekarskiego - wzmacnia układ odpornościowy, korzystnie wpływa na układ nerwowy, posiada potas, magnez, krzem i żelazo, zwalcza infekcje błon śluzowych (np. bóle gardła), działa odtruwająco.




Mam jeszcze w planach pokazać Wam pomysł na pyszną RAW sałatkę świetną do spakowania w pudełko i wzięcia ze sobą gdziekolwiek - praca, szkoła, uczelnia, wyjazd. Ostatnio jedzenie pudełkowe to u mnie nr 1, więc urozmaicam sobie jak mogę :)


Miłego weekendu! 
Oby zleciał choć trochę wolniej niż każdy! ♥

1 komentarz :

  1. Dałaś mi kolejny powód żeby jednak urozmaicić owsiankę o jakies nasiona/bakalie/owoce/inne cudawianki :P

    OdpowiedzUsuń

Jeśli jesteś na moim blogu, na pewno jesteś zainteresowany treściami, które publikuję. Będzie mi miło, jeśli wyrazisz swoje zdanie na ten temat. Tworzę dla Was i lubię wiedzieć, czego oczekujecie :)

Nie zostawiaj linku do swojego bloga w komentarzu. Moja strona to nie portal z ogłoszeniami. Zawsze wchodzę na blogi autorów, którzy się tutaj udzielają. Oni mogą na mnie liczyć.